Sunday 16 November 2014

Burger FREE Daripada KFC! Klik Sini.




[Terima kasih, KFC!]

Al-kisah tengah hari tadi. Teringin nak makan KFC Tokyo tu sebab tak dapat nak pergi Tokyo lagi kan. Ahakz. Jadi, lepas ambil Mufidah, singgahla kat Drive-Thru KFC. Order Tokyo Zinger Hotbox tu.
Sampai di rumah, bila buka tengok-tengok, dapat Zinger Burger yang biasa je. Dalam hati dah kecewa.

Dok fikir apa nak buat. Nak gi KFC malas dah sebab nak kena angkut Mufidah dengan Musfiroh. Kui Kui Kui.
Tiba-tiba dapat ilham untuk call KFC. Carilah no telefon kat resit.
KFC: Hello. KFC Drive-Thru. Boleh saya bantu?
Me: Hello, selamat petang. Tadi saya ada datang Drive-Thru. Order Tokyo Zinger Hotbox tapi saya dapat Zinger biasa je. Macam mana ye?
KFC: Oh, boleh saya tahu resit number?
Me: Kejap ye. Nombornya CHK XX.
KFC: Ok, tadi cik order Tokyo Hotbox. Dapat apa ye? Ayam ada? Burger ada?
Me: Dapat ayam, fries, burger dan air.
KFC: Oh, tertukar burgernya. Ok, mula-mula saya minta maaf dulu ye Cik. Nanti bila-bila cik datang sini lagi, saya gantikan burger cik tu.
Me: Urrmmm... nanti terlupa camna? *ahaha. apa punya soalan*
KFC: Kalau macam tu, cik boleh beritahu saya bila Cik nak datang lagi?
Me: Urrmmm... saya datang dalam 15 minit lagi, boleh ke? (sebab tengab otw balik lepas ambil Mu'izzuddin)
KFC: Oh, boleh, boleh. Nanti cik datang cakap nak jumpa Restaurant Manager. Nama saya Krishnan.
Me: Singgah Drive-Thru je boleh tak? Sebab saya bawa anak-anak kecil.
KFC: Boleh. Nanti kat depan tu bagitau nak jumpa Restaurant Manager je.
Me: Ok, Thank you. 

Setiba di Drive-Thru.
Mr. Krishnan: Cik, minta maaf ye tersilap tadi. Ni burger Cik. Saya bagi lagi Cheezy Wedges free. Dan ni ada stiker Drive-Thru. Tampal kat kereta, nanti untuk setiap pembelian RM20 dan ke atas di Drive-Thru saya bagi free gift. Yang lebih tu nanti bagilah kat kawan-kawan.
Me: Ok, thank you ye.
En. Krishnan: Sorry ye.
Memang pro staff KFC S2. Tahniah!!
*Simple acts that brings joy*

No comments:

Post a Comment

Feel free to add a word or two here.

Topik-topik Popular